Materiały POS wiecznie żywe

Ciągły postęp techniki oraz cyfryzacji, a także interaktywność, która otacza nas na każdym kroku sprawia, że na popularności zyskują przede wszystkim formy reklamy nowoczesnej, opierające swoje działania między innymi na medium Internetu. Pomimo jednak rosnącej popularności innych interaktywnych metod oraz technik, z całą stanowczością możemy stwierdzić, że bez tradycyjnych materiałów i narzędzi wspierających sprzedaż się nie obejdzie.

Podział materiałów wspierających sprzedaż

Wyróżnić możemy wiele narzędzi materiałów POS wykorzystywanych do budowania świadomości konsumenta. Tymi najlepiej rozpoznawalnymi i najczęściej wymienianymi są makiety, stojaki, standy, ale także podkładki jak i naklejki. Materiały POS ostatecznie podzielić możemy na miękkie oraz twarde. Te pierwsze swoją budową opierają się na kartonach i papierze (zaliczymy więc do tego ulotki, podkładki, katalogi, gazetki). Z kolei twarde materiały POS to przedmioty wytworzone z tworzywa plexi bądź z innych materiałów aluminio podobnych lub drewnopodobnych z których powstają stojaki na ulotki, kasetony czy też witacze.

Dobre zwyczaje

Użytkowanie materiałów wspierających sprzedaż wiąże się z budowaniem świadomości marki u klientów. Odbywać się to może poprzez dostarczanie katalogów które obszernie informują o produktach firmy, ale także poprzez różne zewnętrzne komponenty, które mogą anonsować o obecności firmy w danej okolicy. Niezależnie jednak od narzędzi, które wykorzysta się, należy zadbać o to, aby ich wykorzystywanie było uzasadnione ekonomicznie i co najważniejsze, aby pozwalało budować spójny wizerunek marki. Aby powstał spójny wizerunek należy odwoływać się do tych samych rozwiązań bazujących na kolorystyce i odcieniach. Wynajmowanie bilbordów, które zaprojektujemy w innej kolorystyce niż stronę firmową czy też w ulotkach spowoduje, że potencjalny odbiorca reklamy może w pierwszej chwili nie skojarzyć przekazu.

Oryginalne wykonanie

Materiały POS pomimo, że znajdują się w każdym lokalu usługowym i barze, często są ignorowane przez klientów bądź przechodniów. Wynika to z nadmiaru informacji jakimi zostaje potencjalny klient zasypywany. Z tego też względu, należy szczególna uwagę przyłożyć do tego, aby materiały które użyjemy były inne od tych wszystkich, które znajdują się w standardowym wykonaniu. Oryginalna kompozycja pozwala skutecznie zwrócić uwagę, a to z kolei jest już duży sukces, gdyż klient nie przemyka bezmyślnie spojrzeniem po raz kolejny nad tym samym elementem w ogóle nie zastanawiając się nad jego przeznaczeniem. Należy pamiętać, że reputacja i renoma są wartościami bezcennymi dla każdej firmy, a stawianie na nieszablonowe rozwiązania z pewnością buduję świadomość marki atrakcyjnej, przyciągającej uwagę.