Pozytywny trend na rynku cyfrowych publikacji

E-papier jest na topie i potwierdza to wciąż rosnąca liczba czytelników interaktywnych magazynów oraz sama liczba powstających nowych czasopism. Nośnikiem dla tych cyfrowych publikacji są przede wszystkim tablety, które są chętnie zakupywane przez Polaków. Przenośne urządzenie, poręczniejsze od Laptopa, pozwalają nam czytać, pracować i bawić się dosłownie wszędzie, a e-magazyny starają się to wykorzystać.

Sprzedaż tabletów co raz lepsza

Potwierdzeniem tego są badania przeprowadzone przez Agito, które wykazują, że w stosunku do roku poprzedniego, w całym 2014 roku odnotowano aż 51% wzrost sprzedaży tabletów. Konsumenci chętnie sięgają po te urządzenia, gdyż ich niewysoka cena czyni z nich świetne prezenty okolicznościowe. Wszelkie święta, komunie, czy też urodziny są dla Polaków doskonała okazją do wręczania takich prezentów. Tą wysoką tendencje wykorzystują starają się wykorzystywać cyfrowi dystrybutorzy czasopism, które są tworzone umyślnie na te nośniki.

Dopasowany target to jasny wynik

Magazyny interaktywne mają co raz częściej określoną grupę docelową wśród czytelników. Przykładem uwidaczniającym ten trend może być magazyn 35plus, który ma jasno zarysowane sylwetki odbiorców zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Takie rozwiązania pozwala skutecznie dopasować artykuły do odbiorców i jest większe prawdopodobieństwo na to, że zainteresujemy nim czytelników. Fakt, że jest on darmowy, czyni go dodatkowo znacznie atrakcyjniejszym i pozwala dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców.

Sprecyzowani odbiorcy to ogromny atut i szansa promocji dla przedsiębiorstw, które reklamują się w takim e-czasopiśmie. Możliwość przedstawienia firmy jak i oferty sprzedażowej w sposób interaktywny, wymagającej często interakcji z czytelnikiem, z pewnością jest ciekawszym sposobem zainteresowania niż reklama w drukowanym wydaniu, która jest już świetnie wszystkim znana.

Elastyczność oraz szybkość

Ważne jest to, że w przeciwieństwie do drukowanych wydań, e-magazyny mogą zostać dość szybko zaktualizowane. Nie ma więc w tym przypadku obawy, że wypuszczone zostanie na rynek wydanie, które posiada informacje już przestarzałe. Dla czytelników korzyści z posiadania e-magazynu są więc nie małe, a możliwość ich czytania przy porannej kawie bez potrzeby uprzedniego wychodzenia z domu w celu jej zakupu, takiej cyfrowej formie wydania jeszcze bardziej sprzyja.

Prognoza na przyszłość

E-czasopisma cieszą się co raz większym zainteresowaniem. Wynika to przede wszystkim z odmienności ich oddziaływania w stosunku do tradycyjnych publikacji. Magazyn interaktywny ciekawi wykonaniem, a to pozwala zatrzymać użytkownika przy sobie na dłużej. Elektroniczna dystrybucja magazynów dostarcza także znacznie bardziej przejrzystych informacji. Internet jest doskonałym medium, jeśli chodzi o mierzalność i wszelkie ściągnięcia magazynów są skrzętnie dokumentowane. W ten sposób reklamodawcy dostają jasny sygnał o tym, ile osób dotarło do ich reklamy. Możliwość darmowego pobrania dodatkowo sprzyja budowaniu dla nich szerszego zasięgu.

Biorąc pod uwagę powyższe korzyści e-czasopism, jak również rosnącą popularność nośników mobilnych, można pokusić się o stwierdzenie, że elektroniczne czasopisma to przyszłość, zwłaszcza w dobie rosnących kosztu druku, które potrafią pochłonąć nawet 70% ceny półkowej produktu.