5 rzeczy koniecznych dla optymalizacji serwisu

Kluczowe znaczenie dla sprzedażny internetowej przedsiębiorstwa ma to, czy oferta firmy dotrze do konsumenta. Dlatego też tak ważne jest to, aby nasza firma pojawiała się w wynikach wyszukiwarki jak najwyżej. Oczywiście jednak, sama świetna oferta do tego nie wystarczy. Trzeba wcześniej zadbać jeszcze o to, aby nasza strona była przyjazna dla wyszukiwarki. Oto kilka aspektów, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę.

Stron przyjazna użytkownikowi

Mimo, że wyszukiwarka internetowa nie jest człowiekiem to zmiany wprowadzane na przestrzeni ostatnich lat sprawiły, że właśnie tak się zachowuje. Wyszukiwarka patrzy na serwisy internetowe jak człowiek i porusza się po nich jak człowiek. Oznacza to choćby to, że witryna musi charakteryzować się intuicyjną budową, tak by wyszukiwarka mogła w prosty sposób odnaleźć się w nawigacji strony i dzięki temu mogła dotrzeć do unikalnych i interesujących treści. Nie może być tak, że przejście do jakieś podstrony serwisu sprawi odwiedzającym problem, bo wyszukiwarka również napotka taki problem i w konsekwencji nasza pozycja rankingowa spadnie.

Content (is King!) marketing

Ostatnio popularne stało się pojęcie „Content is King!” co nie zaskakuje bo od dawna wiadomo było, że Google promuje teksty ciekawe i unikalne. W naszym własnym interesie powinniśmy zadbać o takie treści, aby użytkownicy sami chętnie po nie sięgali. Osiągnąć to możemy, jeżeli skupimy się nad czymś co nie zostało dotąd poruszone bądź uczyniono to w nikłym stopniu. Nie ma sensu pisać kolejny raz o czymś co zostało opisane na wszelki możliwy sposób. Pamiętajmy, że kopiowanie treści z innych serwisów jest plagiatem, a wyszukiwarka wcześniej czy później to odkryje i nałoży na nasza stronę filtry obniżające naszą pozycję.

Ukierunkowanie na słowa kluczowe

Jeśli już zdecydowaliśmy się poświęcić trochę czasu i napisać coś wartościowego, to piszmy tak, aby to co wrzucimy było zgodne z tematem przewodnim serwisu. Starajmy się przy tym wpleść w artykuł słowa kluczowe, które można utożsamić z naszą ofertą sprzedażową (niezależnie od tego czy sprzedamy usługi, produkty, czy tylko samą treść). Pamiętajmy, żeby nie przekombinować z ich ilością! Ważne jest to, aby tekst wyglądał i brzmiał naturalnie.

Przewodnik Twojej strony

Mapa strony internetowej to rozwiązanie, które powinno znaleźć się na każdym portalu. Jej wygenerowanie pozwala zarówno użytkownikowi, jak i wyszukiwarce, dotrzeć do wszystkich, ważnych podstron na stronie. Ułatwia to w znaczący sposób poruszać się po stronie, a więc i poprawia tym samym jej użyteczność! Ponadto stworzenie takiej mapy wywołuje wrażenie profesjonalnego podejścia do prowadzenia serwisu internetowego. Stworzenie takiego przewodnika nie powinno dla nikogo stanowić problemu – wystarczy wejść na darmowy generator mapy strony i wpisać swój adres url.

Responsywnie i mobilnie

Rozwój aplikacji mobilnych takich jak tablety czy smartfony spowodowały, że witryny internetowe muszą być dopasowane pod działanie na rożnych urządzeniach. Taki postęp technologii użytkowej sprawia, że responsywne serwisy stały się podstawą funkcjonowania  przedsiębiorstw, które jeśli nie chcą stracić potencjalnych klientów, już na samym początku muszą wykazać się podejściem zorientowanym na klienta. Stworzenie takiej strony niestety wiąże się z pewnymi kosztami, ale taka inwestycja posłuży nam na bardzo długi czas i co najważniejsze – jest to inwestycja w rozwój firmy, tym bardziej, że ostatnie wytyczne Google jasno wskazują o konieczności otwarcia się na mobilne technologie.