Wizualizacje dźwignią handlu

Wizualizacje to termin z dziedziny grafiki komputerowej wykorzystywany w pracy przy wykorzystaniu programów do tworzenia grafiki 3D. Wizualizacje 3D pozwalają przedstawić dowolnie istniejący, będący w fazie projektu, bądź całkowicie nierealny – czyli stworzony od podstaw obiekt w sposób realistyczny i to na tyle, że często mylone jest to z fotografią. Wizualizacje tworzą efekt WOW Obecne programy i nabyte w toku lat doświadczenie pozwala osobom zajmującym się grafiką 3D przedstawiać obiekty z fotograficzna dokładnością. Wizualizacje 3D w szczególności umożliwią zobrazować w atrakcyjny sposób wszelkie rozwiązania architektoniczne co w szczególności jest wykorzystywane w branży meblarskiej i architektonicznej. Dzięki wizualizacjom już w trakcie fazy planowania możliwe jest pokazanie klientowi produktu finalnego co znacznie ułatwia przekonanie konsumenta do podjęcia decyzji zakupowej. Odpowiednio wykonana wizualizacja na długo zapada w pamięci, a także z powodzeniem wykorzystywana jest później w różnych materiałach promocyjnych wywołując u Klienta efekt wow. Tworzenia wizualizacji jest zajęciem bardzo czasochłonnym i wymagającym dużej wiedzy, a sam proces tworzenia składa się z czterech etapów:Modelowania Teksturowania Ustawienia sceny Przeliczenia (renderowania) sceny.Etapy tworzenia wizualizacji Modelowanie jest pierwszym krokiem w tworzeniu wizualizacji 3D i jednocześnie najżmudniejszym ze wszystkich etapów. W jego trakcie tworzy się obiekty 3D za pomocą przekształceń geometrycznych takich figur jak sześciany, cylindry, kule i prostopadłościany. Po stworzeniu obiektów 3D następuje teksturowanie, które polega na nadaniu stworzonym obiektom odpowiednich wyglądów przy pomocy zdjęć, tak aby odzwierciedlały w jak najwyższym stopniu fotorealistyczne ujęcia. Przy tym etapie konieczne jest zdefiniowanie takich parametrów jak rozproszenie i odbicie światła, refleksje, wygładzenia. Po wykonaniu teksturowania przechodzi się do etapu ustawienia sceny w trakcie której definiuje się ustawienie w programie graficznym światła, kamery, scenę (rozmieszczenie poszczególnych elementów w przestrzeni). Ostatnim etapem przeprowadzania wizualizacji 3D jest przeliczanie sceny (rendering sceny). Na tym etapie komputer oblicza ustawienia wykorzystywanych źródeł świata, materiałów i ich odbić, a następnie tworzy płaski obrazek (2D). Etap renderowania może potrwać bardzo długo w zależności od posiadanego sprzętu komputerowego oraz stworzonych elementów i zdefiniowanych parametrów. Niejednokrotnie w celu przyspieszenia etapu przeliczenia sceny (renderowania) podłącza się kilka komputerów do sieci, które przyspieszają czas obliczeń.

Czytaj dalej

Korzystanie z mediów społecznościowych

Media społecznościowe są medium chętnie wykorzystywanym przez firmy do komunikacji i promocji. Co raz częściej użytkownik Facebooka może natknąć się podczas surfowania na płatne reklamy, które zachęcają go do polubienia Fanepage lub do bezpośredniego przeniesienia się na adres promowanej strony firmowej. Nie każdy jednak podmiot radzi sobie z marketingiem równie dobrze. Instytucje, firmy i agencje reklamowe Najgorzej w powyższym zestawieniu radzą sobie instytucje państwowe. Osoby, które odpowiadają za kreowanie marketingu instytucji w social mediach najczęściej nie posiadają doświadczenia w takich obszarach co widać dość wyraźnie po podejmowanych przez nich decyzjach. Wspomnieć można tutaj choćby o tablicach na Facebooku, których rola sprowadzana jest do słupów ogłoszeniowych, całkowicie przy tym zapominając o możliwości obustronnej komunikacji.Lepiej z mediami społecznościowymi radzą sobie przedsiębiorstwa w których osoby zarządzające zdają sobie sprawę z możliwości promocyjnych. Co raz częściej można zaobserwować stan, kiedy to managerowie przeznaczają część środków finansowych na opracowanie dedykowanego posta, który ma możliwość dotarcia - zależnie od przeznaczonych środków - do na prawdę dużej grupy osób (liczonej w tysiącach użytkownik). Do głównych zarzutów o jakich można tu napomnieć to to, ze firmy często zbyt "produktowo" traktują swój nośnik social mediowy, zapominając o potrzebie integracji z konsumentami.Najlepiej w zestawieniu wypadają agencje reklamowe co nie powinno szczególnie dziwić jeżeli spojrzymy na to ze względu na ich specyfikację działalności. Agencja reklamowa musi tworzyć nieszablonowe, interesujące treści z przymrużeniem oka, tak aby to co zostało opracowane zainteresowało spełniło swój marketingowy cel. Prawie każda agencja reklamowa wykorzystuje do tego celu media społecznościowe traktując to jako dodatkowy kanał dostępu do klientów. Dodatkową wartością, która przyczynia się do lepszej sytuacji agencji w sferze mediów społecznościowych jest niewątpliwie także doświadczenie. Tworzenie prawidłowych komunikatów Przede wszystkim trzeba zacząć od optymalizowania treści. Każda firma, instytucja czy też agencja reklamowa powinna odpowiedzieć sobie na pytanie w jakim celu dana marka znalazła się na Facebooku. Gdy będziemy mogli zdefiniowany cel to o wiele prościej będzie nam ustalić strategię komunikacji gdyż będziemy mieć jasny punkt do którego będziemy dążyć i względem którego zamieszczać będziemy treści. W celu jej zoptymalizowania należy pamiętać, że konieczne jest ustalenie grupy docelowej, zainteresowań użytkowników, wyznaczenie budżetu (w przypadku płatnych postów). Warto przy okazji tego tematu zapamiętac, że hastagi niekoniecznie odpowiadają na kazdym portalu społecznościowym za zwiększenie zasięgu postu. O ile to działa na portalu twitter (gdzie w końcu ten znaczek # wymyslono) to na Facebooku bywa różnie z jego wykorzystaniem. Chad Wittman, który przeprowadził analizę 35 tysięcy postów na Facebooku wykazał, że wykorzystywanie hastagu na tym portalu niejednokrotnie  przyczyniało się do zmniejszenia zasięgu postu. Myślę, że tą informacje w szczególności powinny odnotować marketerzy, którzy chętnie stosują takie rozwiązanie w szczególności gdy próbują rywalizować z agencja reklamowa.

Czytaj dalej

Algorytm Google Panda 4.2

Ostatnimi czasem głośno zrobiło się w środowisku SEO o zmianach jakie miały wejść w związku z wypuszczeniem do sieci zaktualizowanego algorytmu wyszukiwarki Google - Panda 4.2. Algorytm tak jak poprzednie aktualizacje Pandy ma za zadanie sprawdzać jakość witryn internetowych, obniżając pozycję takich stron internetowych, które wykazują się duplikacją treści oraz nikłą wartością merytoryczną dla użytkownika. Bardzo powolny algorytm Wiele osób, które na co dzień zajmuje się optymalizacja i pozycjonowaniem serwisów z prawdziwą ulgą i zachwytem przyjęło informację o podjęciu wypuszczeniu przez Google nowego algorytmu. Osoby pracujące w branży SEO w ten sposób otrzymaliby możliwość doraźnego podniesienia pozycji własnych serwisów o ile tylko podejmowaliby działania zgodne z wskazówkami dla webmasterów. Początkowy entuzjazm z czasem jednak opadł gdy nie zauważono szczególnej różnicy w wynikach SERP. Aktualizacja której wprowadzenie ogłoszono na 18 lipca nie wpłynęła na pozycję stron internetowych co spowodowało, że przedstawiciele branży SEO zaczęli szerzyć informację, jakoby aktualizacja miałaby dotyczyć jedynie angielskojęzycznych stron. 29 lipca rozwiano jednak te wątpliwości. Panda 4.2 działa powoli, ale globalnie Taka informacja została podana na twitterze 30 lipca przez samego Garyego Illyes, który udzielil odpowiedzi jednemu z rozmówców ucinając tym samym dalsze dyskusje na temat skali działania algorytmu Pandy.Działanie algorytmu Panda 4.2 przewidziane jest na kilka najbliższych miesięcy. Szacuje się, że zmiany jakie mogą powstać na listach wyników wyszukiwarki Google dotkną 2-3% wszystkich pozycji w sieci, co pokazuje ogromna skalę przedsięwzięcia i tłumaczy okres czasu jaki jest potrzebny do rozpatrzenia tylu pozycji. Warto przypomnieć, że algorytm Panda 4.2 jest pierwszą aktualizacją od 10-mcy, kiedy to właśnie wychodziła aktualizacja Panda 4.1. i 29-tą aktualizacją algorytmu o tej nazwie. Panda 4.2 tak jak jej poprzednicy obniży pozycję stron internetowych niskiej jakości, tym samym promując strony funkcjonalne, poradnikowe i eksperckie, które przynoszą użytkownikowi doraźną korzyść. Patrząc z perspektywy czasu, a także zmian i wskazówek jakie promuje wyszukiwarka Google, powyżej wspomniany algorytm ma szanse rzeczywiście oczyścić Internet ze stron o wątpliwej reputacji służących użytkownikom jedynie za zaplecze. Obniżenie pozycji takich witryn może w końcu wymusić na osobach z branży SEO zmiane nawyków, wymuszając tym samym nową, etyczną jakość.

Czytaj dalej

Materiały POS wiecznie żywe

Ciągły postęp techniki oraz cyfryzacji, a także interaktywność, która otacza nas na każdym kroku sprawia, że na popularności zyskują przede wszystkim formy reklamy nowoczesnej, opierające swoje działania między innymi na medium Internetu. Pomimo jednak rosnącej popularności innych interaktywnych metod oraz technik, z całą stanowczością możemy stwierdzić, że bez tradycyjnych materiałów i narzędzi wspierających sprzedaż się nie obejdzie. Podział materiałów wspierających sprzedaż Wyróżnić możemy wiele narzędzi materiałów POS wykorzystywanych do budowania świadomości konsumenta. Tymi najlepiej rozpoznawalnymi i najczęściej wymienianymi są makiety, stojaki, standy, ale także podkładki jak i naklejki. Materiały POS ostatecznie podzielić możemy na miękkie oraz twarde. Te pierwsze swoją budową opierają się na kartonach i papierze (zaliczymy więc do tego ulotki, podkładki, katalogi, gazetki). Z kolei twarde materiały POS to przedmioty wytworzone z tworzywa plexi bądź z innych materiałów aluminio podobnych lub drewnopodobnych z których powstają stojaki na ulotki, kasetony czy też witacze. Dobre zwyczaje Użytkowanie materiałów wspierających sprzedaż wiąże się z budowaniem świadomości marki u klientów. Odbywać się to może poprzez dostarczanie katalogów które obszernie informują o produktach firmy, ale także poprzez różne zewnętrzne komponenty, które mogą anonsować o obecności firmy w danej okolicy. Niezależnie jednak od narzędzi, które wykorzysta się, należy zadbać o to, aby ich wykorzystywanie było uzasadnione ekonomicznie i co najważniejsze, aby pozwalało budować spójny wizerunek marki. Aby powstał spójny wizerunek należy odwoływać się do tych samych rozwiązań bazujących na kolorystyce i odcieniach. Wynajmowanie bilbordów, które zaprojektujemy w innej kolorystyce niż stronę firmową czy też w ulotkach spowoduje, że potencjalny odbiorca reklamy może w pierwszej chwili nie skojarzyć przekazu. Oryginalne wykonanie Materiały POS pomimo, że znajdują się w każdym lokalu usługowym i barze, często są ignorowane przez klientów bądź przechodniów. Wynika to z nadmiaru informacji jakimi zostaje potencjalny klient zasypywany. Z tego też względu, należy szczególna uwagę przyłożyć do tego, aby materiały które użyjemy były inne od tych wszystkich, które znajdują się w standardowym wykonaniu. Oryginalna kompozycja pozwala skutecznie zwrócić uwagę, a to z kolei jest już duży sukces, gdyż klient nie przemyka bezmyślnie spojrzeniem po raz kolejny nad tym samym elementem w ogóle nie zastanawiając się nad jego przeznaczeniem. Należy pamiętać, że reputacja i renoma są wartościami bezcennymi dla każdej firmy, a stawianie na nieszablonowe rozwiązania z pewnością buduję świadomość marki atrakcyjnej, przyciągającej uwagę. 

Czytaj dalej

Strony responsywne – czas zmienić podejście

Zgodnie z raportem adwords.blogspot.com wyszukiwanie mobilne po raz pierwszy przewyższyło wyszukiwanie deskoptowe. Oznacza to, że właściciele stron internetowych, którzy do tej pory posiadali jedynie strony dostosowane pod komputery, powinni szczególną uwagę zwrócić na tablety i smarfony, jeśli nie chcą zaprzepaścić szansy przekucia ruchu mobilnego w dodatkowe zyski. Mobilne podejście Kwestia posiadania responsywnej strony internetowej poruszana była w osobnym wpisie (temat: 5 rzeczy koniecznych do optymalizacji serwisu) i jak okazuje się, nie były to bezpodstawne zalecenia. Wprowadzone 21 kwietnia zmiany w algorytmie Google wywindowały w górę w wyszukiwarkach mobilnych strony responsywne, gdyż te odznaczają się znacznie wyższym dla użytkowników wskaźnikiem user experience w porównaniu do zwykłych stron internetowych, które są niedostosowane do wyświetlania w różnych rozdzielczościach. A jak wiadomo, nic tak nie drażni użytkownika jak strona, które długo się ładuje, a gdy się załaduje - nieprawidłowo jest wyświetlana. Polski rynek m-commerce Polska należy do jednego z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Powołując się na różnego rodzaju źródła i badania, powiedzieć można, że wzrost e-commerce w Polsce szacuje się na 15% – 20% w skali roku. Coraz większą rolę wśród zachowań konsumenckich online odgrywają urządzenia mobilne. Jak podaje raport mShopper przygotowany przez agencję badawczą Mobile Instytute, już 33% polskich internautów, dokonuje zakupów w sieci przy wykorzystaniu swojego urządzenia przenośnego. To ogromy potencjał stosunkowo nowego i bardzo ważnego kanału dotarcia do klienta, który w Polsce pozostaje wciąż w dużym stopniu niewykorzystany choćby ze względu na ignorowania potrzeby dostosowania stron względem user experience. Trzeba pilnować trendów Obecnie niemal polowa Polaków posiada urządzenia mobilne, które wykorzystuje do przeglądania Internetu, komentowania, udostępniania, a także dokonywania zakupów. Najaktywniejszą grupą tego przedziału są osoby młode, które również znacznie częściej decydują się na dokonywanie zakupów. Technologie mobilne z pewnością będą dalej się rozwijały i ewoluowały, ale nie ma podstaw do sądzenia, że obecne trendy są tylko przejściowe i nie warto się w nie angażować. Warto więc pamiętać, że jeżeli firma chce być pozytywnie postrzegana przez konsumenta, musi ona wychodzić mu naprzeciw, a wygoda wynikająca z użytkowania serwisu powinna być gwarantowanym minimum jakie firma powinna zapewnić. Nie bez powodu mówi się w końcu, że strona firmowa jest wizytówką firmy.

Czytaj dalej

Pozytywny trend na rynku cyfrowych publikacji

E-papier jest na topie i potwierdza to wciąż rosnąca liczba czytelników interaktywnych magazynów oraz sama liczba powstających nowych czasopism. Nośnikiem dla tych cyfrowych publikacji są przede wszystkim tablety, które są chętnie zakupywane przez Polaków. Przenośne urządzenie, poręczniejsze od Laptopa, pozwalają nam czytać, pracować i bawić się dosłownie wszędzie, a e-magazyny starają się to wykorzystać. Sprzedaż tabletów co raz lepsza Potwierdzeniem tego są badania przeprowadzone przez Agito, które wykazują, że w stosunku do roku poprzedniego, w całym 2014 roku odnotowano aż 51% wzrost sprzedaży tabletów. Konsumenci chętnie sięgają po te urządzenia, gdyż ich niewysoka cena czyni z nich świetne prezenty okolicznościowe. Wszelkie święta, komunie, czy też urodziny są dla Polaków doskonała okazją do wręczania takich prezentów. Tą wysoką tendencje wykorzystują starają się wykorzystywać cyfrowi dystrybutorzy czasopism, które są tworzone umyślnie na te nośniki. Dopasowany target to jasny wynik Magazyny interaktywne mają co raz częściej określoną grupę docelową wśród czytelników. Przykładem uwidaczniającym ten trend może być magazyn 35plus, który ma jasno zarysowane sylwetki odbiorców zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Takie rozwiązania pozwala skutecznie dopasować artykuły do odbiorców i jest większe prawdopodobieństwo na to, że zainteresujemy nim czytelników. Fakt, że jest on darmowy, czyni go dodatkowo znacznie atrakcyjniejszym i pozwala dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców.Sprecyzowani odbiorcy to ogromny atut i szansa promocji dla przedsiębiorstw, które reklamują się w takim e-czasopiśmie. Możliwość przedstawienia firmy jak i oferty sprzedażowej w sposób interaktywny, wymagającej często interakcji z czytelnikiem, z pewnością jest ciekawszym sposobem zainteresowania niż reklama w drukowanym wydaniu, która jest już świetnie wszystkim znana. Elastyczność oraz szybkość Ważne jest to, że w przeciwieństwie do drukowanych wydań, e-magazyny mogą zostać dość szybko zaktualizowane. Nie ma więc w tym przypadku obawy, że wypuszczone zostanie na rynek wydanie, które posiada informacje już przestarzałe. Dla czytelników korzyści z posiadania e-magazynu są więc nie małe, a możliwość ich czytania przy porannej kawie bez potrzeby uprzedniego wychodzenia z domu w celu jej zakupu, takiej cyfrowej formie wydania jeszcze bardziej sprzyja. Prognoza na przyszłość E-czasopisma cieszą się co raz większym zainteresowaniem. Wynika to przede wszystkim z odmienności ich oddziaływania w stosunku do tradycyjnych publikacji. Magazyn interaktywny ciekawi wykonaniem, a to pozwala zatrzymać użytkownika przy sobie na dłużej. Elektroniczna dystrybucja magazynów dostarcza także znacznie bardziej przejrzystych informacji. Internet jest doskonałym medium, jeśli chodzi o mierzalność i wszelkie ściągnięcia magazynów są skrzętnie dokumentowane. W ten sposób reklamodawcy dostają jasny sygnał o tym, ile osób dotarło do ich reklamy. Możliwość darmowego pobrania dodatkowo sprzyja budowaniu dla nich szerszego zasięgu.Biorąc pod uwagę powyższe korzyści e-czasopism, jak również rosnącą popularność nośników mobilnych, można pokusić się o stwierdzenie, że elektroniczne czasopisma to przyszłość, zwłaszcza w dobie rosnących kosztu druku, które potrafią pochłonąć nawet 70% ceny półkowej produktu.

Czytaj dalej

5 rzeczy koniecznych dla optymalizacji serwisu

Kluczowe znaczenie dla sprzedażny internetowej przedsiębiorstwa ma to, czy oferta firmy dotrze do konsumenta. Dlatego też tak ważne jest to, aby nasza firma pojawiała się w wynikach wyszukiwarki jak najwyżej. Oczywiście jednak, sama świetna oferta do tego nie wystarczy. Trzeba wcześniej zadbać jeszcze o to, aby nasza strona była przyjazna dla wyszukiwarki. Oto kilka aspektów, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę. Stron przyjazna użytkownikowi Mimo, że wyszukiwarka internetowa nie jest człowiekiem to zmiany wprowadzane na przestrzeni ostatnich lat sprawiły, że właśnie tak się zachowuje. Wyszukiwarka patrzy na serwisy internetowe jak człowiek i porusza się po nich jak człowiek. Oznacza to choćby to, że witryna musi charakteryzować się intuicyjną budową, tak by wyszukiwarka mogła w prosty sposób odnaleźć się w nawigacji strony i dzięki temu mogła dotrzeć do unikalnych i interesujących treści. Nie może być tak, że przejście do jakieś podstrony serwisu sprawi odwiedzającym problem, bo wyszukiwarka również napotka taki problem i w konsekwencji nasza pozycja rankingowa spadnie. Content (is King!) marketing Ostatnio popularne stało się pojęcie „Content is King!” co nie zaskakuje bo od dawna wiadomo było, że Google promuje teksty ciekawe i unikalne. W naszym własnym interesie powinniśmy zadbać o takie treści, aby użytkownicy sami chętnie po nie sięgali. Osiągnąć to możemy, jeżeli skupimy się nad czymś co nie zostało dotąd poruszone bądź uczyniono to w nikłym stopniu. Nie ma sensu pisać kolejny raz o czymś co zostało opisane na wszelki możliwy sposób. Pamiętajmy, że kopiowanie treści z innych serwisów jest plagiatem, a wyszukiwarka wcześniej czy później to odkryje i nałoży na nasza stronę filtry obniżające naszą pozycję. Ukierunkowanie na słowa kluczowe Jeśli już zdecydowaliśmy się poświęcić trochę czasu i napisać coś wartościowego, to piszmy tak, aby to co wrzucimy było zgodne z tematem przewodnim serwisu. Starajmy się przy tym wpleść w artykuł słowa kluczowe, które można utożsamić z naszą ofertą sprzedażową (niezależnie od tego czy sprzedamy usługi, produkty, czy tylko samą treść). Pamiętajmy, żeby nie przekombinować z ich ilością! Ważne jest to, aby tekst wyglądał i brzmiał naturalnie. Przewodnik Twojej strony Mapa strony internetowej to rozwiązanie, które powinno znaleźć się na każdym portalu. Jej wygenerowanie pozwala zarówno użytkownikowi, jak i wyszukiwarce, dotrzeć do wszystkich, ważnych podstron na stronie. Ułatwia to w znaczący sposób poruszać się po stronie, a więc i poprawia tym samym jej użyteczność! Ponadto stworzenie takiej mapy wywołuje wrażenie profesjonalnego podejścia do prowadzenia serwisu internetowego. Stworzenie takiego przewodnika nie powinno dla nikogo stanowić problemu – wystarczy wejść na darmowy generator mapy strony i wpisać swój adres url. Responsywnie i mobilnie Rozwój aplikacji mobilnych takich jak tablety czy smartfony spowodowały, że witryny internetowe muszą być dopasowane pod działanie na rożnych urządzeniach. Taki postęp technologii użytkowej sprawia, że responsywne serwisy stały się podstawą funkcjonowania  przedsiębiorstw, które jeśli nie chcą stracić potencjalnych klientów, już na samym początku muszą wykazać się podejściem zorientowanym na klienta. Stworzenie takiej strony niestety wiąże się z pewnymi kosztami, ale taka inwestycja posłuży nam na bardzo długi czas i co najważniejsze – jest to inwestycja w rozwój firmy, tym bardziej, że ostatnie wytyczne Google jasno wskazują o konieczności otwarcia się na mobilne technologie.

Czytaj dalej

Wordpress w biznesie

Większość użytkowników Internetu kojarzy Wordpressa przede wszystkim z blogowaniem, a tak naprawdę ten darmowy CMS oferuje dużo większe możliwości. Wordpress na stałe zadomowił się choćby już w branży e-commerce jako platforma dla sklepów Internetowych. Wordpress to nie tylko blog Otóż jako platforma, Wordpress daje możliwość dynamicznego wpływania na wyświetlane treści. Jeśli prowadzimy sklep internetowy możemy w prosty sposób modyfikować naszą ofertę, zmieniając opis bądź dodając lub usuwając produkty. Podobnie sytuacja wygląda, jeśli Wordpressa używamy do prowadzenia strony firmowej. Możliwość generowania treści i wrzucania jej na stronę bezpośrednio po zalogowaniu w panel administracyjny, czyni z tej platformy doskonałe narzędzie do informowania klientów o naszej ofercie. Popularność i prostota narzędzia Z czego wynika tak duża popularność? Oprócz dynamicznego zarządzania treścią, Wordpress oferuje mnóstwo darmowego wsparcia w postaci wtyczek jak i szablonów, które łatwo możemy wgrać na naszą stronę. Możliwość modyfikowania wyglądu i kolorystyki strony bez koniecznej wiedzy z zakresu programowania jest dużym ułatwieniem dla użytkowników. W przypadku jednak problemów zawsze można skorzystać z oficjalnie dedykowanego forum Wordpressa na którym dostaniemy darmowe wskazówki jak rozwiązać naszą bolączkę. Gdybyśmy jednak chcieli dokonać dużo większych zmian, zawsze po pomoc możemy się zwrócić także do doświadczonych programistów i web developerów, którzy za niewysoką opłatą wykonają to czego potrzebujemy. Wordpress poprawia naszą pozycje w wyszukiwarce Wśród wtyczek jakie możemy zainstalować na naszego Wordpressa znajdziemy również takie, które pomogą nam zoptymalizować naszą stronę internetową. Możliwość zdalnego uzupełnienia metatagów bez konieczności ingerowania w kod źródłowy, albo automatyczne wygenerowanie mapy strony, w pozytywnie znaczącym stopniu wpłynie na naszą pozycje w wyszukiwarce internetowej, co z kolei przełoży się na większą liczbę odwiedzających i większe zainteresowanie naszą ofertą.

Czytaj dalej

Witamy i wyjaśniamy po co nam blog

To jak kontakty partnerskie wyglądają pomiędzy firmami, albo pomiędzy firmami i klientami indywidualnymi każdy wie – trzeba uważnie patrzeć na to co się robi i mówi, aby już na samym początku nie popełnić jakiegoś „faux pas”, który przekreśliłby naszą szanse na nowy kontrakt bądź sprawiłby, że stracilibyśmy w oczach tej drugiej strony.Kontakty biznesowe należy pielęgnować i dbać o nie już od samego początku, zachowując przy tym znamiona profesjonalności, a co za tym często idzie – również i powagi. Oczywiście się z tym też zgadzamy, ale gdzie jest więc tutaj miejsce na wyrażanie własnej opinii albo lepsze poznanie tej drugiej strony bez obawy, że niewłaściwe słowa zepsują dopiero co osiągnięty efekt? Zapytać wprost przecież nie zawsze wypada… Blog firmowy Arando Rozwiązanie powyższego problemu odnaleźć możemy w prowadzeniu firmowego bloga. Czym jest blog, każdy wie, a wiadomo, że jest to doskonałe źródło opiniotwórcze, a także platforma do komunikacji z innymi – w tym również z obecnymi jak i potencjalnymi klientami. Blog ma te wspaniałe właściwości, że pozwala zachować swobodny, niezobowiązujący ton bez obawy, że tak użyte słowa wywołają niewłaściwe wrażenie. To co jednak jest najważniejsze z naszego punktu widzenia to to, że dwustronny sposób komunikowania się poprzez bloga  pozwala spojrzeć na różne kwestie w odmienny sposób. Bo jako agencja reklamowa, możemy mieć wyrobione zdanie na niektóre tematy, ale widząc komentarze w odmiennym tonie, zmusza nas to do refleksji. Taki sposób komunikowania się pozwala w sposób „szerszy” spojrzeć na inne kwestie, bo komentarze osób spoza agencji reklamowej, są często komentarzami osób całkowicie spoza branży reklamowej, a wiec jest to cenny content serwisu, bo uczy także podejścia do problemu tej drugiej strony. Na jaki temat? O czym więc będziemy pisać na blogu Arando? Otóż o wszystkim co pozwoli nas również poznać właśnie od tej drugiej strony. Jesteśmy agencją reklamową, więc pojawią się rzeczy, które nas ciekawią, bawią, ale też irytują. „Ciekawi” - bo jako agencja reklamowa prezentujemy nieszablonowe podejście i szeroki krąg zainteresowań. „Bawi” - bo nasza agencja reklamowa to ludzie z poczuciem humoru i dystansem do życia, a „Irytuje” – bo jako agencja reklamowa chcemy jak najlepszych efektów i nie boimy się mówić o tym co należy zmienić bądź poprawić, aby było lepiej. Na blogu nie zabraknie również interesujących anegdotek wynikających z naszej pracy, sukcesów które przypadły nam w udziale – bo promocja jest również ważna :), a także słowniczka pojęć, który wyjaśni mniej znane określenia, które w rozmowach z klientami zdarza nam się użyć, a o których klient możliwe, że w ogóle nie słyszał (tak, chodzi o ten nieszczęsny brief). Ponadto będziemy informować o wszelkich ciekawych wydarzeniach związanych ze światem mediów, a także zamieszczać materiały z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego, o których nie każdy może wiedzieć, a z czego każdy mógłby skorzystać.

Czytaj dalej